Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 4 februari 2017

Friskis på lördagar klockan tio är ljuvlig,

för då väller det in treåringar som ska ha gympa.
Det går inte att beskriva hur intressanta dessa små kryp är. 

"Mamma, kolla, där går en nakenfis", hojtade en av dem i omklädningsrummet idag. Och medan mamma hyschade så hade jag lust att kidnappa sköningen och ta med hen hem. Med gosedjur, besvärliga strumpor och så mycket kli i benenen att det känns mycket bättre att försöka hoppa jämfota, tror jag att vi hade haft en kul eftermiddag.
Att man sen kan lämna tillbaka de små liven är ju galet bra.

Egentligen borde jag volontära mig som extramormor till ensamstående mamma som aldrig får avlastning.
Å andra sidan kan jag inte binda mig vid något (just nu)  och barn behöver bundenhet tror jag.

Well, i alla fall något att fundera på.

NU ska jag skriva det där kapitlet jag tänkte på i går kväll.



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

En bra fundering, bara att hämta på dagis tidigare en dag i veckan hade betytt mycket för många! De är för goa i den åldern :D