Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 11 februari 2017

Jag har tagit ledigt idag.

Så först sovmorgon på den nya kudden som inte gjorde underverk i natt i alla fall. Men skön, hög och hård så jag provar väl några nätter till.
Någon av er som har provat en sådan där vågig tempurkudde?
Det är sista varianten som återstår för mig, men den ser så konstig ut att jag aldrig har vågat prova.

Men idag har jag tagit värktabletter (som hjälper typ direkt) för att det är så skönt att vara helt smärtfri, för idag ska jag till stan och se BOOK OF MORMON.
Jag är så jäkla laddad!


4 kommentarer:

Linas drake sa...

Såg din länk till "Book of mormon" igår och den hamnade på "vill se!"-listan direkt, verkar jätterolig. Liiiite avis.... :-)

Jo, jag har en tempurkudde av den sorten som du beskrev, och den är lite konstig, men bra. Ändå går jag lite fram och tillbaka mellan en vanlig dunkudde, en stor dunkudde och tempurkudden... Alla 3 har sina fördelar för mig, tempurkudden är väldigt bra för den som sover på rygg eller sidan (bäst för ryggsovare) men viktigt att ha hyfsad temperatur i rummet den ligger i, annars blir den stenhård och tar ett tag att mjuka upp. Kan rekommendera, även om den för mig inte alltid är bäst, för jag sover på mage ibland och då kommer den höga kanten (för det är den som ska vara neråt) på fel sätt mot halsen. För mig är kudden viktig eftersom jag får migrän som bl.a. triggas av om min nacke inte fått rätt stöd under natten (gammal whiplash), men det funkar som sagt när jag alternerar lite.

Linas drake sa...

Tempurkudden blir alltså formbar av kroppsvärmen, så om rummet är kallt får man ligga hårt ett tag innan den börjar ge med sig.

Åsa Hellberg sa...

Tack Lina!!

Anonym sa...

Vad menar du med vågig kudde ? Jag har haft nackkudde i typ 25 minst. Kan inte sova på vanliga kuddar. Men det är gammla sunkiga nackkuddarna som är bäst. Men inte fräckaste ��
/Meit