Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 19 juni 2017

Memorialplatsen

Jag passerade bara. Det är en lite ledsen dag idag och jag vill skjuta på tårarna tills jag kommer hem. Alla säger att det är så mycket sorg vid den platsen och jag plockar ju lätt upp sånt. 

Nu vilar jag. Var helt slut och genomsvettig när jag kom in.
Har blåsor under fötterna efter allt promenerade. Än så länge inget oväder.
Jag skulle tro att planet går som det ska, men det var ju svårt att veta i morse med alla varningar som var då.

Jag är i alla fall glad för den här dagen och att jag fick gå utmed Hudsonfloden som jag skulle ha gjort häromdagen när det spöregnade.
Hurra för det. Det var så fint!

Inga kommentarer: