Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 5 juli 2017

Min egen lilla artist



Jag hittade fler bilder hos mamma. 
Visst ser man hur det svänger här? I orkestern har vi bland annat Nalle som verkar spela gitarr och Kanin som spelar flöjt.

Jag har en blandad dag idag. Först jobb, sedan research - och sol om den stannar några timmar till.
Och så ska jag lyssna på Malin Persson Giolitos sommarprat 13.00.

Igår var det en matforskaren Richard Tellström som pratade medan jag körde mot Stockholm, annars har jag bara hört ett par prat till i år: Per Gessle och Negra Efendic. Någon, säger inte vem, har jag gäspat åt och stängt av.
Negra och Per var jättebra - på helt olika sätt.




Inga kommentarer: