Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 12 juli 2017

Jag tänker jättemycket på min resa till New York,

och hur bra det var att jag fick till de där sista detaljerna i min nya bok. Jag ångrar att jag inte tog mer foton, men är rädd om telefonen. Den har ett par år på nacken, och längre än så håller de ju inte alltid om man använder dem som jag gör och om den skulle gått sönder där och då hade inte varit kul.
Ny telefon står på önskelistan inför hösten.
Anyhow.
Bra resa som tusan. Jag fick så otroligt mycket gjort. Ännu mer eftersom det blev en extradag som jag bestämde mig för att inte tjura över.

Igår var jag på allsång med AmerikaCarina som jobbar på Svt och kunde fixa fina stolar inte så lång från scenen. Det var verkligen superkul. Jag sjöng och sjöng och sjöng. Trodde att jag skulle vara hesare idag än jag är, för jösses vad jag tog i.

Innan det var vi och käkade och pratade bortåt tre timmar. Vi har inte setts på ett år, så det fanns massor att avhandla.




En supertisdag, verkligen.
Och solen sken över Skansen, Skifs hade fyllt 70 och vi satt bredvid musikalstjärnan Emmy Christenssons syster och hon  och hennes familj var supergulliga.

Wohoo.
Nu ska jag jobba!

Inga kommentarer: