Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 23 juli 2017

Vilken härlig dag vi har haft på Skokloster slott.



Jag förstår Simonas fascination, det är både pampigt och hemtrevligt på en gång.
Kul att se Jane Auestenutställningen. Mycket kläder från filmerna och de var slående små kändes som. Antingen upplevdes de så på provdockorna eller så är skådespelarna (de kvinnliga) väldigt pyttiga.

Slottet i sig var imponerande med sina takmålningar, tygbeklädda väggar och de öppna spisarna var helt fantastiska.
Se den på bilden nedan i Grevens sovrum.
Intressant som tusan och när vi hade tittat klart så åt vi jättegod lunch och fikade och åkte hem.

Fin dag.
Slottsbesöket var inte dyrt. 70 kronor per person. Då gick vi inte en guidad tur, det hade kostad en tjuga till typ.
Väldigt prisvärt och värt en utflykt.

Elizabeth Bennet och Mr Darcy´s bröllopsutstyrsel i Stolthet och fördom (BBC 1995)

Grevens sovrum och ÖPPPNA SPIS!

Ännu en spis

Colin Firths berömda skjorta

Carinas selfie stick. Gav kul bilder.



Fler bilder på https://www.instagram.com/asahellberg/

Nu ska jag se var i manuset jag var när jag slutade igår och jobba med en eller två sidor så jag är på bana direkt i morgon bitti igen.
Tre arbetsdagar kvar innan jag vill vara klar.
Kämpa Åsa!

1 kommentar:

Elisabet Nielsen sa...

Vilken härlig dag det måste ha varit! Var på Skokloster på en skolutflykt, har dessvärre inte blivit av sedan dess, men minns de fantastiska salarna. Och spisarna!