Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 26 augusti 2017

Klockan åtta

kokade jag mina tre ägg, skalade dem och delade på en tallrik. Hällde över olivolja, örtsalt och åt med glädje.
Nu är jag redo för gymmet och ett core-pass. Det är SÅ himla bra för min kropp.

Jag har inte behövt ta piller för nacken på en vecka minst. Det nyper lite fortfarande men inte alls på samma sätt.
Trick?
Jag står och jobbar och ligger och läser (just nu sitter jag men det är bara kort och INTE i soffan.)

Tänk om jag kan fixa felet själv genom det?
Jag har inte fått mer ont av att träna två gånger den här veckan och hoppas att jag klarar idag också då.
Jag har en del bilkörning framöver, som inte nacken gillar, men om jag är mycket bättre fram tills dess så kanske det funkar finfint igen?

/Åsa-Optimist-Ett-År-Efter-Nackspärren.