Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 22 september 2017

Dagen efter releasefest på Bibblan.

En lagom stor tillställning, med varma härliga människor.

En storläsande man som var där hade hittat min Gloria i en bokglugg (ni vet där folk kan placera sina utlästa böcker så att någon annan kan läsa dem) i söderort någonstans, och han gillade den skarpt och tyckte att min dialog var lika bra som Guillous - som han gärna läser.
Jag och Janne. Det var väl fint sagt?

Idag har jag intervjuats av M-magasin, har ont i ländryggen och ska vara LEDIG resten av eftermiddagen.
Jag har tagit piller och ska ligga med benen högt.
Det kan vara mina höga klackar som spökar, men vet inte. Det brukar vara tvärtom så att höga klackar kan vara bra.
Well.
Jag ska träna i morgon, hoppas jag, för det brukar göra jäkligt gott.

I övrigt fick jag en massa svar igår som jag väntat på och det enda jag kan säga om det är att jag kommer att ha en hel del att göra framöver.
Tjoho!




1 kommentar:

Elisabet Nielsen sa...

Så härligt det låter, Åsa. Hoppas du får en trevlig helg.