Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 12 september 2017

Idag drar min höst igång!

Hurra, vad det ska bli roligt! Jag har längtat så länge efter att få åka och träffa läsare och nu är det dags igen.
I rutan ovanför ser ni min stopp på vägen.

Jag tycker att det är kul att se Sverige. Nu kanske inte resan till Eskilstuna är särskilt upphetsande eftersom jag kör den vägen varje gång jag åker till Västkusten, men staden har jag aldrig sett. Det kanske blir samma åh som det blev när jag kom till centrala Örebro och Arboga till exempel (helt privat den gången.)

Jag ser fram emot Skåne, det måste jag säga.
Då ska jag åka pågatåg mellan Båstad och Ystad. Jag har aldrig åkt genom Skåne, bara flugit dit jag ska, så tåg låter underbart.

Och så ska jag ju till Vimmerby (där har jag varit förut och jag blev så himla berörd av den där staden och bokhandelns som förstås var dedikerad till Astrid Lindgren på många sätt. Det samarbetade också med familjen, fick jag veta. Ingenting gjordes utan att kolla med dem först.)
En rysare och superfin butik.

Sedan ska jag vidare till Västervik (visfestivalen, ni vet). Världens sötaste kuststad. Där har jag också varit förut. Det ska bli väldigt roligt att komma tillbaka.

Och mitt gamla Gävle, där jag ju var så mycket under åren jag jobbade med Brynäs hockey. (Dessutom ligger Gevaliafabriken i Gävle och där var jag ju också var många gånger).
Fin stad, många minnen, inte minst från min 40-årsfest.

Mer då?
Books and Dreams förstås. Som jag har väntat på att få vara med där. Nu kanske det blir de sista föreställningarna eftersom Carina Nunstedt som har varit boss har fått ett nytt jobb. Så i grevens tid får jag vara med både i Stockholm och i Göteborg.
Oscarsscenen i Stockholm är ju galet roligt.
Jag satt andäktig i publiken som 15-åring och såg My fair lady. Vi hade spelat den på skolan och hela ensemblen fick åka från Tanumshede till Stockholm och se den. Jarl Kulle som professor Higgins och Anna Sundqvist som Eliza Doolittle.
Jag kan fortfarande de flesta sånger.

Ludvika. Åh, vad det ska bli roligt. Jag ska försöka passa på att åka till Sälen i mellandagen där. Hoppas det funkar.

Jag kan inte rabbla allt som jag ser fram emot, men vi kan väl konstatera att det är alltihop fram till avslutningen med Annika Estassy i slutet av november.

Eskilstuna, here I come!
Visst ser det fint ut!




4 kommentarer:

Simona sa...

Hurra! Lycka till och kör försiktigt!

Eva-Lotta sa...

HA en rolig tripp! Siktar in mig på Båstad!

Ewa K sa...

Ha det så kul!

Åsa Hellberg sa...

Tack!!