Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 13 september 2017

Jag la upp små filmer på Instagram,

men glömde alldeles bort att lägga upp något på bloggen. Ni får tro mig när jag säger att Eskilstuna var en urmysig stad.
Och trevligt besök på Biblioteket. Det kanske var runt 30 personer där och de allra flesta hade läst den första Sonjan i alla fall (det brukar jag fråga om.)

Jag var hemma strax efter nio och somnade gott klockanelva, men vaknade två och kunde bara inte somna om. Jag tänkte på allt och inget, och klockan fem bokade av morgonen gympa för jag insåg att jag inte skulle orka.
Därefter somnade jag om och sov till kvart i elva.

Så nu står jag här. Har ätit frukost, pratat i telefon och inser att jag inte har någon mat hemma alls, så när det är avklarat kan jag börja jobba. Jag är fortfarande inte klar med kapitlet till Teresa och vill så gärna bli klar med det under eftermiddagen.

Det var det, så länge.
Wohooo.





Inga kommentarer: