Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 15 september 2017

Nu är jag förstås lite stissig över det här flytteriet.

Det måste lugna sig, eftersom jag faktiskt behöver jobba - inte tänka på hur möbler ska får plats.

Men igår var jag rätt lägenhetsbesatt, kanske också för att jag behöver ställa om. Egentligen vill jag ju bo kvar i Farsta, men inser också att en flytt är bra och att området är ett jag kommer att gilla. Det tar dryga 10 minuter att gå till Hornstull.
Jag är oändligt trött på promenadvägarna i Farsta efter 23 år.

Och så tänker jag på vilket datum jag ska flytta in.
Jag har tillgång till lägenheten från den 1 december, men har kvar den här till den sista, så jag behöver ju inte studsa iväg direkt.
Jag skulle kunna måla en vägg först ... typ. Mitt grå sovrum här är mitt favvisrum, så grått måste det bli även där.
Sånt tänker jag på.

Balkongmöblerna får i alla fall plats. Balkongen där är exakt lika stor som den här. Tydligen kan man glasa in den där om man vill.  Det kanske man vill någon gång.

Nästa vecka är releasevecka, för att återgå till nuet.
På tisdag är det Book & Dreams och på torsdag pompa och ståt på biblioteket i Farsta dit alla är välkomna. På fredag morgon ska jag intervjuas. Veckan efter är det bokmässa. Och så tror jag att jag ska få tillbaka Nikki vilken dag som helst.
Härligt med massor med jobb. Som jag har längtat!

Packa kan jag göra i november.
Wohoo.








2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Det är alltid skönt att ha tid på sig att välja när man vill flytta, speciellt om man bott på samma ställe i så många år. Mina egna flyttar har över lag varit små och skett etappvis. I den senaste flyttade vi först mina möbler från mitt föräldrahem, därefter kom möblerna från mitt studentboende upp från Örebro där de varit magasinerade. Men nog minns jag vilken cirkus det var när mamma skulle flytta till ett äldreboende efter tretiosju år i samma lägenhet.

Elisabet Nielsen sa...

Hoppas att jag kan komma till Farsta.
Det hänger litet på om jag hunnit bli en bättre kvinna till dess.