Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 18 september 2017

Releasevecka,

och jag ska tvätta och så idag. Mest, i alla fall. Jag tror att jag får tillbaka Nikki från min redaktör (Kerstin igen, förra boken var det Lena) någon gång under dagen, men vet inte riktigt när.
Jag pysslar väl på med ditt och datt.
Kom på att jag borde redigera ett par noveller också.
Och ringa bostadsförmedlingen för att bestämma tid för visning. Lägenheten ligger redan ut, såg jag.

Ikväll ska jag fila fötter och måla naglarna så att de är fina både på tisdag och torsdag när jag ska träffa läsare.
På fredag morgon ska jag göra en intervju men utan fotograf. De är de bästa, tycker jag.

Det var väl det.
Släppdag, minsann.
Wohoo!

5 kommentarer:

Simona sa...

Hipp hipp HURRRAAAAA!

Åsa Hellberg sa...

Hurraaaaaaa!

Eva-Lotta sa...

Det snurrar på bra i ditt liv just nu!

Elisabet Nielsen sa...

Hurra och Wohoo!!!

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, ja, nu får man lite hålla i sig:)

Elisabet; tack!