Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 13 oktober 2017

Sista stoppet i Skåne


Ystad bokhandel. Supertrevligt och nästan alla hade läst mina böcker. Bara två dagar tidigare hade möjligtvis en gjort det.
Det handlar så mycket om personalen i butikerna, vad de gillar och rekommenderar. Den här butiken drivs av en kvinna som gillar.
Superkul.

Tack Anders de la Motte för ett fint samarbete och tack läsare och butiker. Det här var verkligen roligt!

Om en kvart hämtar min taxi och jag ska åka till Sturup och flyga hem.
Jag tror att jag ska ta ledigt mer eller mindre hela helgen.
På måndag ska jag på möte om mitt hemliga projekt, och på tisdag börjar jag redigera Nikki.
Tjoho!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas hemresan gick bra :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, tack, smidigt som tusan!