Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 15 oktober 2017

Jag har aldrig haft en inbunden bok på en flygplats förut,



så detta kändes stort: Sonjas andra chans låg bland andra böcker i butiken på Sturup.
Jag blir både stolt och lite rörd, faktiskt.

Söndag, och min mentala preparering för flytt guppar medan jag läser Simonas härliga nya bok.
Jag behöver också komma ut en stund. Promenera. Röra på påkarna. Blä, så tråkigt men nödvändigt efter en hel dag i soffan och för att solen skiner.

Hoppas att ni har en finfin helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du sprids på fler ställen. Du börjar bli en författare som det frågas efter��. Sanna

Eva-Lotta sa...

Du är en riktig kändis nu!

Elisabet Nielsen sa...

Du har blivit en av de tunga elefanterna, Åsa!

Annika Estassy sa...

Åh så roligt!