Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 oktober 2017

Johanna Mo, Anna Fredriksson oc jag


åt lunch tillsammans efter mitt hemliga möte om hemligt projekt.
Det kommer att vara hemligt fram till mitten av november då jag har en deadline, men det verkar lovande.
Sedan sprang jag på Teresa och träffade redaktör Kerstin och så fick jag bolla ett par grejer med dem också.
Det är många bollar nu och jag tror på en grej i taget, så i morgon hugger jag tag i Nikki.
Redigeringsskylten är uppe till och med tisdag nästa vecka (bortsett från lördag då jag är i Sala).)
När jag kommer hem från Västkusten (ska det vara ett litet eller stort V?)är det det hemliga som gäller ett par veckor, och därefter mer Nikki i december parallellt med att skriva klart det hemliga (om jag får go i mitten av november.)
Och så ska jag flytta.

Ni fattar att jag behöver struktur om jag inte ska stressa ihjäl mig.
Det kommer jag att skapa. 
Just precis det är min specialitet: Deadlines och planering är A och O. Får jag till det är det bara att jobba på.

Det var väl det.
Resten av den här dagen är jag ledig.


4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det låter spännande!

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är ju det:)

Elisabet Nielsen sa...

Vilket fullspäckat schema du har framför dig. Men visst låter det spännande!

Kristina sa...

Puuuuuh... vilket tempo du håller Åsa! Jag blir imponerad :)
P.S. Har snart läst ut Sonja! Sååå bra :)