Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 7 november 2017

Jag har ju provmöblerat här


efter måtten på nya lyan och det är så jag har förstått att jag "måste" ha skrivbordet även som matbord. Nu är det helt okej, det viktigaste är just skrivbordet.
Bakom soffan mot fönstret där lampan står finns det en meter där jag ska ha låga billy-bokhyllor under en bardisk (som vetter in mot köket) Förhoppningsvis hittar jag tre i samma färg på blocket, annars har Jonathan och Linnea lovat att skruva.
Men jag behöver ändå göra mig av mig böcker, jag får ta mig en funderare på vilka jag kan avstå från ...

Jaja.
Nu ska jag jobba.
Packa och skänka grejer ska jag börja med när jag kommer hem ifrån nästa veckas turnerande.

Wohoo.



4 kommentarer:

cyndi sa...

Lycka till med flytt och möblering.
Det blir säkert jättefint.
Och lite skönt att göra sig av med grejer.
Böcker...är svårt.
Men det går.

Simona sa...

Om du vill skänka lite handväskor så kan jag offra mig och ta emot! Skor i strl 39-40 går också bra!

Eva-Lotta sa...

Du är bra på att planera! Lycka till :)

Åsa Hellberg sa...

Tack Cyndi!

Absolut inte, Simona!

Tack Eva-Lotta!