Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 november 2017

Busy bee.

Jag fortsätter transportera böcker. Tre kartonger är packade. Sedan hem igen och hämta fler grejer, om det blir böcker eller inte återstår att se. Möjligtvis har jag fyllt hyllan efter den här omgången, och bokskåpet flyttas ju först den 4:e.
Men då tänker jag ta kläder istället. Det finns ju en och annan tjusig klänning som jag inte kommer att använda nu på ett tag ...

I morgon ska jag tvätta och på kvällen träffa Annika Estassy, på Vuxenskolan på Söder. Kanske sortera skräp. Ingen flytt då, är planen i alla fall. Jag tror att sorteringen både räcker och blir över för en dag.

Det var det.
Nu ska jag äta frukost. Tjoho!

Inga kommentarer: