Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 28 januari 2018

Så igår


hängde jag upp gardiner som ska skydda lite mot solen som, när den är framme, lyser rakt mot mitt bord där jag sitter och det är inte ett dugg skönt. Tack och lov hade jag behållit de vita gardinerna från förra lägenheten.
Så jag borrade, satte upp en ny gardinstång, och så borrade jag upp fästen till hissgardinerna. 
Väldigt bra jobbat, Åsa.

Jag har fortfarande ont i magen, men tror att det är lite bättre idag. Jag tänker fortsätta ta det lugnt. I morgon åker jag till Hyltebruk. Hurra!

De grå ska bytas mot vita så fort det blir mer vårigt ute.





5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ibland måste man kunna stänga solen ute, även om det bär emot lite.

Simona sa...

Vad fint!

Hoppas magen blir bättre. Har du ProbiMage hemma?

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, ja, här är det verkligen nödvändigt.

Simona; äter det varje dag!

sanna sa...

Så fint det blev.
Trivs du i lägenheten nu när det är klart?
Jag kastar in lite mynt bildligt sett -
en gammal dansk (Nørresundby) sed - för att önska hushållet att det alltid ska finnas till det som behövs.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna! Jag trivs bra!