Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 11 februari 2018

Nästan 2, 5 tusen ord senare




det är så enormt tillfredsställande at få ha en sådan här dag emellanåt. Jag har inte en aning om vad som skiljer den här dagen mot igår, och kanske är det ingenting. 

Vissa dagar är helt enkelt flytigare än andra och det viktiga är att ställa sig/sätta sig vid datorn. 
Att gå och vänta på inspiration funkar i alla fall inte för mig, då hade denna nionde bok inte blivit skriven. Jag jobbar vare sig det känns lätt som idag eller lite trögt som häromdagen.

Nu ska jag titta klart på Gaygalan som jag spelade in igår när jag istället valde att se Mamma Mia eftersom jag helt enkelt inte kan låta bli det när den är på tv.
Men på tal om Gaygalan och en parantes: Vi kom på, Jonathan och jag, att Shima Niavarani som leder galan är lillasyster till Shebly – som var den bästa ledaren Jonathan hade på Barnens Ö:s teaterkollon. 

Det var det.
När galan är över ska jag se klart säsong ett, som jag ser för andra gången, av HBO:s The Good Fight, som är en fristående fortsättning på The Good Wife. Säsong två kommer snart.

Nu längtar jag till morgondagens arbetspass.

Inga kommentarer: