Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 18 februari 2018

Jag hade många ljus tända igår.


För mig själv och för Jonathans farmor som gick bort för exakt två år sedan.
Vi hade egentligen planerat att åka till hennes minneslund, men det gick inte igår, så hon fick ljus hemma istället.

Det blev ju ingen skridskoåkning. När jag kom dit var det grönt gräs och fotboll på planen där det i brukar vara en rundbana runt gräsmattan. Eller brukar och brukar. Det kanske det inte är längre. Det var ett tag sedan vi var där, Jonathan och jag.

På insta fick jag många tips på sjöisar men njae, jag är lite osäker på sådana isar.
Jag ska fortsätta leta på Stockholm stads hemsida, det är rätt svårt att hitta tider för allmänhetens åkning. Man hänvisas till sidor som inte finns, typ.

Idag är det jobbjobbjobb som gäller.
Hurra för mig, vilket tur jag har!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara önska en fin söndag.

Sanna

Linas drake sa...

Vasaparken brukar ha en fin isbana som de är noggranna med att hålla efter på vintrarna. Konstfrusen och i den delen som är närmast Dalagatan (mitt framför där Astrid Lindgren bodde). Den är helt ok stor.

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna!

Lina; just det. Den hade jag glömt!