Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 9 februari 2018

Min fina Misse


Alltid bredvid mig när jag skrev. 
Sedan han dog för åtta månader sedan har jag inte skrivit något nytt, alltså som i ett helt nytt manus. Jag har fortsatt på ett, redigerat ett annat och provskrivit på ett tredje. Först i mars påbörjar jag det som ska bli den nya Feelgoodaren. 
Jag hoppas och tror att det ska gå bra även utan min pälsboll vid sidan om dator.

Ser ni på OS-invigningen? Jag har på tv:n i vardagsrummet men själv står jag bakom skrivbordet i sovrummet.
Ska dock flytta mig till soffan snart men då förmodar jag att det är över.

OS är kul.
Särskilt skidloppen nu när vi inte har någon självklart slalomstjärna som Anja Person längre.
Och hockeyn om Sverige spelar final. Inte annars. Jag är en framgångshejare. Motgångar bryr jag mig inte så mycket om.





Inga kommentarer: