Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 15 februari 2018

Nu har jag städat (nä, igår)

duschat, gjort en kopp kaffe och så fort jag har satt på mig träningskläderna (kl 8) kan de komma när de vill.
Håll en tumme att de gör det innan 9, så att denna stela kropp kan få sig en omgång träning innan jag ska jobba senare.

En månad till deadline, ungefär hälften kvar eftersom jag inte räknar med att den blir lika lång som mina böcker för äldre. Mitt mål var ju satt sista februari, men det kommer jag inte att hålla utan istället går jag mot det som står i kontraktet, 15 mars.

Sedan har jag två månader med nästa bok (som kommer hösten 2019) innan mamma och jag åker på semester och beroende på hur jag ligger till ska jag kolla med Teresa om jag kanske kan få ett par veckor i ju juni också. Vi får se hur hon ställer sig till det, lite beror det ju på när hon har tänkt att kunna ge mig feedback i en första omgång.  (Jag kan ju jobba på Cypern också, vi ska ju vara där i TVÅ veckor den här gången.)
Jag ska ju också redigera Strejken och den kommer ju ut tidigare, våren 2019 någon gång, och jag skulle tro att jag får feedback rätt tidigt på den men har förhoppningsvis hela sommaren på mig.

Ledig som i LEDIG är jag inte så intresserad av. Jag kan ta en dag här och där, i sommar halvdagar om det är fint väder. Det här jobbet har ju den flexibiliteten tack och lov, och då behöver man jag inget sammanhängande just nu.
Det kanske kommer ett annat år.

Det var det. Torsdag. Veckorna går galet fort!



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Har de kommit än? Hoppas jag hade rätt med min tid, så du slipper vänta.
Ja, veckorna går, det är bra, min Yngsta har en bebis i magen som velat ut sen v 22-23, nu är det iaf 33, så det blir bättre och bättre. Men in i nästa månad vore bra om den höll sig. Även om det är oroligt hela tiden... Lite bättre nu, när det gått så pass länge.