Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 6 mars 2018

Nu är det kanske bra att få upp mig ur sängvärmen

men det där med att vakna till borrande i huset ... Å andra sidan finns det barn längre ned i huset – närmare borrarna, och om jag hade varit förälder och kanske hemma hade jag blivit tokig 07.20.
Tant på våning sju borde inte klaga alls egentligen.

Men jag somnade sent och skyller allt på Oscars natten innan (och eftermiddagsluren efter det), så färdiggnällt.
Jag hoppas vara pigg nog för att jobba (det är alltid det som är i fokus för mig) för idag måste jag fortsätta i det väldigt fina tempot jag hade igår.
Ikväll ska jag på releasefest för Annika Estassys nya Gröna fingrar sökes.
Wohoo.
Fantastisk omslag, eller hur?




1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Ja, den ser inbjudande ut!