Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 19 april 2018

Den här utgången från Gamla stans tunnelbana hittade jag



när jag var på Annika Estassys release.  Från den mörka tunneln kommer man ut vid en glittrande Mälaren, med Södermälarstrand till vänster och Riddarholmen till höger. 
Det är en sån underbar överraskning att jag ville gå där igen, trots att jag den här gången visste vilken vy som väntade.
Så jag promenerade via Riddarholmen eftersom jag var i god tid till Knytblusmanifestationen.

Det är mäktig när så många (runt 2000 trodde polisen) samlas och kämpar för samma sak.
Hela manifestationen avslutades efter en timma med att alla skallade "avgå alla". 
Mäktigt som sagt.


2 kommentarer:

Vimsetrollet sa...

Visst är den fantastisk. Sammanfattar det fula och vackra i Stockholm

Åsa Hellberg sa...

Ja, verkligen!