Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 1 april 2018

Igår sov jag hela dagen

men idag har jag varit vaken mer, inte haft frossa, så jag tror peppar peppar att jag mår bättre idag.
Det betyder  inte att jag rör mig, jag ligger i soffan och ser på tv.
Just nu Tom Cruise och en bunt andra braiga skådisar  i Days of Thunder.

Det är totalt opåskigt hos mig, trots att jag har lite pynt i något skåp.
Påskliljorna slängde jag ju för att jag trodde att jag fått en reaktion av dem i torsdag, två timmar innan jag tog tempen.
Men om jag inte får ge ett påskägg till min unge så kan det ju kvitta. Jag är glad att vi sågs i onsdags och kunde fira honom. Och det verkar inte som om någon av dem har blivit smittade tack och lov.

Jaha.
Kort och tråkigt.
Men är det en sjukstuga så är det.

1 kommentar:

eval8 sa...

Redan igår skrev jag en lång kommentar här, sen tryckte jag på fel knapp och den raderades. Krya på dig!