Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 22 maj 2018

Jag badar som om jag aldrig gjort något annat.



Idag, när solen väl kom, gick jag rakt i utan att tveka. Det måste vara typ 23 grader för att jag ens ska doppa en tå. 

Annars har det mest varit molnigt idag, men det gjorde inget alls. 
Vi gick på långpromenad och det var varmt som satan trots att solen höll sig undan. Sedan lite jobb och till sist ett par timmar på stranden. Havsbotten här är bara finkornig sand och vattnet är glasklart, så det är en ren fröjd att guppa runt i det. Det är varmare i år, vi är två veckor senare än vi har varit tidigare och det märks inte bara på värmen. Även hotellen är mer fyllda. Mer trafik och fler krogar öppna.'
Vi är så här långt supernöjda och jag mår så bra jag kan efter förkylningen. Hostar som satan, men det får man ju räkna med. Jag är bara glad att det inte blev värre.

Egentligen har jag 500 ord till att skriva idag, men jag skiter i det och ger mig själv ledigt. Men ska jag nå mina 35´ måste jag jobba på resten av tiden här. Fem dagar kvar. Det kan gå om jag skärper mig.

Det är ju strålande hemma också, har jag sett. Härligt!
Jag önskar skitväder på tisdag när jag ska köra från västkusten till Stockholm eftersom Fårdan inte har någon AC, men det kan jag nog glömma är jag rädd. 
Det fina ska hålla i sig ett tag.

Det var det.
Vi hörs!

Inga kommentarer: