Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 26 maj 2018

Det går mot slutspurt.



Eller förresten, vi är redan där. Näst sista dagen i Cypernsol, på måndag åker vi hem. Helt galet vad två veckor har gått fort.

Jag har ett bra schema här. Frukost, lite jobb, ett par timmar sol och bad, tre timmar lunch och jobb i lägenheten, och därefter en timma eller två på stranden igen.
Perfekt. 
Målet var ju 35´ innan jag åker hem, och med en skrivdag kvar avslutade jag precis nu dagens arbetspass på 34´. 
Jag är grymt nöjd, särskilt med tanke på att jag var sjuk i början av semesterjobbet.

Måndag och tisdag kommer ju att gå bort till resor, först till Göteborg och hem till mamma och sedan på tisdag hem till Stockholm. Alltså är resten av veckan dedikerad till jobbjobbjobb hemma. 
Måndagen efter får jag först feedback min kortroman av Bonnier Bookery och därefter får jag feedback på min ungdomsroman av Bonnier Carlsen.
Det ska bli superintressant att se hur två nya förlag lägger upp sin feedback, Teresa och jag har ju upparbetat ett sätt som passar oss.

I alla fall: 
Så fort första delen av Flanagans är klar ska jag börja redigera de andra två, och därför är det viktigt som tusan att jag håller tempot uppe.
Fram till 12 juni kommer jag att fortsätta vrålskriva. 13e ska jag presentera Ett oväntat besök på en frukost i stan (den kommer på ljud då) och på eftermiddagen ska jag spela in en podd (kul som tusan.)

Sedan åker jag till New York i några dagar, och det är väl tveksamt om jag hinner/orkar jobba med något där annat än med researchen som jag har planerat. Varje ord är en bonus och datorn är ju med, så vi får väl se.

Resten av juni är i alla fall avsatt till Flanagans, vi får se hur långt jag har hunnit när månaden är över.
Håll tummarna för långt!

Nu ska jag gå och bada.

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Redan dags för hemfärd😳

Simona sa...

Håller tummarna!

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta; att två veckor kan gå så fort!

Simona; tack!!