Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 8 maj 2018

Jag har varit en sväng på bryggan


Det var mest tanter där idag.
Jag låg en stund men hade inte planerat det och det blev rätt träigt i ryggen till sist.
Sedan hämtade jag ut två par skor från HM, varar ett par var perfekta och det andra lämnas tillbaka, och en klänning som jag tänker att jag kan ha i New York under de där varmaste dagarna (om det blir sådana).
Den är inget för Cypern, så när jag åker dit får den stanna hemma.

Jag har väldigt mycket sådana kläder, alltså som passar här men inte där. Väldigt mycket.
Jag har också en hel sektion som skulle passa bäst i Saint Tropez eller nå´t annat uppstyrt, och det betyder i sin tur att de aldrig lämnar garderoben ...
Jaja.
Jag tittar på dem ibland i alla fall.

Jag har jobbat ikapp det jag tog bort igår och hoppas fortfarande på att nå det första målet på fredag.
Annars får jag väl jobba ett par timmar på västkusten på söndag (mamma och jag åker med Fårdan till Landvetter typ 02.30 natten till måndag) – jag har ju skaffat en skrivsoffa dit också.

Typ så.
Mer kan jag inte jobba idag för nu är huvudet tömt.
Istället ska jag lägga mig i mitt mörka sovrum. Det kan hända att jag tar en tupplur!






Det här är behållaparet. Exakt rätt klackhöjd och bekväma som tusan. Perfekta skor för evenemang, som föreläsningar eller andra scenframträdanden.




Inga kommentarer: