Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 5 maj 2018

Jag tog tydligen ledigt idag istället för att deklarera.

Men gör det i morgon bitti innan jag skriver på Flanagans.

Jag fnular på en Flanagansgrej idag istället. Det är ju också jobb även om det inte syns hur hjärnan jobbar.

Under dagen har jag varit i Farsta, köpt en perfekt klänning till min resa till Cypern, fler trosor, en BH, hämtat bok, skänkt kläder till insamling, handlat, solat ätit torsk och fikat.
Och så har jag googlat bilar igen.
Jag vill ju så gärna ha en ny (begagnad).
Ett tag var jag inne på en liten, men har kommit på att vad jag mest behöver bil till är:
transport av skrymmande saker, som möbler.
Långresor till västkusten. Kanske till fjälls.
Signeringsturnéer, också långa emellanåt.
Skjutsa familjemedlemmar och deras grejer.

För att komma till stan behöver jag ingen bil så länge jag bor här, jag har inte åkt dit en enda gång med bil sedan i december, och därför tänker jag att jag behöver stor bekväm sak istället.
Enåkaibil, mer än en köraroligtbil.
Ni fattar.

Jaja.
Framtidsprojekt.
Men jag drömmer om det.
Det betyder inte att det måste uppfyllas, för när det gör det skapar jag mig nya drömmar.
Jag tycker om att ha det, små och stora.

En annan, som väl är viktigare än bil då, är att få komma till New York och göra research igen och 14 juni åker jag.
Färdigt och bestämt och bokat och klart.
Den här gången ska jag leta efter något speciellt som jag inte kan prata om här, men det finns ju annat att se samtidigt som jag KAN prata om.

Bland annat ska jag den här gången promenera till The Lake i Central park. Så långt jag inte kommit mina andra besök, men den här gången bor jag vid parken.
Mitt emellan East och West.
Perfekt!

Mer om det om drygt en månad.
Först semester.
Iiiiiiiiiii





Inga kommentarer: