Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 5 maj 2018

Momsdeklarationsdag, eftersom

9

dagar kvar
till avresa

Oj, nu blev bokstäverna här rosa eftersom jag klippte in det där ovan.
I alla fall.
Nästa helg åker jag till Bohuslän, till brorsans lilla hus, och sover ett par nätter innan mamma och jag drar till Göteborg och Landvetter och jag gör deklarationen idag så är klart och o-stressande dagar fram till dess.

Min lägenhet här kommer att skötas om och tittas till under min frånvaro, och jag ska bädda rent innan jag åker ifall man vill sova här också.
Det finns ju inget att sno för en tjuv men det vet ju inte de innan de bryter sig in. Jag har i alla fall säkerhetsdörr som är svår att ta sig in genom, polisen gjorde ju det några trappor ned precis när jag hade flyttat in och det tog lååååång tid innan de hade bankat klart. Att klättra in går ju faktiskt inte.
Och det viktigaste, min dator, har jag ju med mig i handbagaget.

Men det är klart. Vill de ha lite böcker så är det ju en bra lägenhet att komma in i.

Igår sålde jag mitt runda bord till ett ungt par som just flyttat ihop. Tjejen visade sig jobba som säljare av bilar och det blir man ju lite glad av att höra, tycker jag. På hennes företag var 4 av 5 säljare tjejer, så det är säkert på gång men betänk gärna att det var länge sedan jag köpte bil.
2008 senast (hade ju en finfin sprillans Honda i ett par år medan Fårdan fick vila upp sig).
Nu sålde hon Lexus, och tyvärr kan den här författaren inte hosta upp så mycket pengar, annars hade jag gärna köpt en bil av henne.

Den här dagen börjar med att jag åker och hämtar ut en bok som jag har beställt. Den har landat på Ica i Hökarängen, trots min nya adress. Inte heller på den gamla hämtade jag någonsin något just där.
Spännande ...


Inga kommentarer: