Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 6 juni 2018

Jag är uppe utan längtan efter att lägga mig igen.

Galet skönt att det i alla fall just nu (pepparpepparpeppar) känns som om det går åt rätt håll.
Jag äter från och med igår gröna piller jag köpte på Cypern mot hostan, men använde till sist de mamma hade med sig. Igår läste jag mer om de gröna och de verkar mest innehålla timjan och jag kör med dem tills hostan är över om det är så att de funkar.
Hoppas hoppas.

Igår när jag lagt mig kom jag på en manusgrej och rusade upp, öppnade manuset och gjorde en anteckning på förstasidan så att jag skulle komma ihåg vad jag hade tänkt.
Idag ska jag jobba med det hade jag tänkt, för det känns verkligen som jag kan jobba en stund idag. (pepparpepparpeppar) Hurra!

Det var väl det.
Igår slog det mig att det väl är helgdag idag, eller?
Jag har ingen som helst koll, men det är ju nationaldag och det är väl en röd dag? 

Jaja.
Jag är ensam här resten av veckan och ska bara ta hand om mig och bli frisk. Hela nästa är fylld av möten och resor.
Heja Sverige och grattis på dagen!

Inga kommentarer: