Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 7 juni 2018

Jag känner mig rastlös,

kanske inte just nu när jag har varit sjuk, men ni fattar.
Jag har funderat på vad det är symptom på, och jag tror att det handlar om att jag tidigare – fram till för ett år sedan – hade något hemma. Något levande, som väntade och som behövdes tas hand om.
Det här nya livet har inte riktigt satt sig än. Möjligheterna är så många att jag vrider på huvudet konstant och sitter inte särskilt lugnt i båten.

Det kan också bero på att jag inte riktigt trivs här.
Först och främst är lägenheten är för dyr. Inte för ögonblicket, men jag oroar mig för framtiden.
Och så saknar jag andra delen av stan, den där jag bodde i 25 år. Farsta, Hökarängen eller något annat jag känner till.

Så jag kommer nog att börja söka lite mer aktivt snart. När USA-resan är över. Jag är kallad till 2 visningar via interna byteskön redan nu, men kan inte gå.
Jag tänker ändå tacka ja, för hyrorna är väldigt mycket lägre (och lägenheterna större) och även om det inte är så modernt så är jag en hemmafixare av rang.
Inte för att jag tror att jag får någon av dem, min plats är 30 typ, men det kan vara bra att kolla var man landar till sist.
Till den här låg jag på plats 23.

Ungefär så.


4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Håller tummarna!

Eva-Lotta sa...

Då håller jag också tummarna!

Elisabet Nielsen sa...

Synd att du inte trivs så bra som du hade hoppats, du lät så längtansfylld efter omväxling och en ny omgivning inför flytten. Trist också att hyran känns i tyngsta laget så jag håller också tummarna för ett snart och lyckosamt återtåg till Farsta.

Ebba Range sa...

Hoppas du får något napp framöver.
Min hyra är dyr ... men lägenheten är tipptopp och jag trivs jättebra - både med läget och placeringen i huskroppen. MEN, jag kollar på annat ... tänker att jag kommer att få lägre inkomst om ett par år ... har också blivit kallad till flera visningar genom Internkön ... men inte lyckats komma iväg.
Förstår att du saknar Misse ... får en tår i ögat ... vet hur det är.
Lycka till!