Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 5 januari 2015

Alltså, är ni också dagvilla?

Kära nån, vad jag rör till det.
Idag känner jag till exempel att det är fredag.
Inte för att det spelar någon roll, men att jag nu vet att det är måndag gör mig förvirrad.

Igår gick jag ut från Ica och för ett mikrosekund trodde jag att jag var någon annanstans.
Detta kan förstås vara tecken på något sjukt, eller så kan det vara så att jag är helt inne i min egen värld (vilket kanske inte heller är helt frisk.)

Säg gärna att ni känner igen er!

Nu ska jag göra den sista kollen på Toscana, sedan peta lite i Gloria, innan jag fredagsstädar.
Tjoho.



1 kommentar:

Ezter sa...

Jag är alltid virrig! Ibland skrämmer det mig mycket.
Men nu, med alla helger, är väl alla dagvilla?