Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 maj 2014

Idag ringde någon

och frågade om jag ville vara med i en undersökning om långa naglar, eller så sa att han ringde från långa naglar. Strunt samma, jag sa nej tack och fick återigen bevis för att jag ska låta bli att svara när det är står Dolt nummer i displayen.

Jag er på tyska Let´s dance, i brist på svenska.
Men jag följer Steffo, Gunhild och Benjamin på Aftonbladet som rapporterar live.
Danserna får jag se i efterhand.

En dag kvar.
I morgon ska jag nog åka på utflykt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Samma person ringde mig och jag sa: "nej tack det kan jag inte göra" och då klickade han mig.
Har du märkt något konstigt efter detta samtal?
Är lite nojig för typ någon form av kapning nämligen.
Mvh Elin

Unknown sa...

Jag fick samtal från hemligt nummer idag från en Jens som ringde från långa naglar å hade en del frågor. Hur gick det för dig när det hände?

Anonym sa...

Han ringde mig idag och klickade mig när jag sa att jag inte ville vara med. Har det hänt något efter samtalet?
Mvh
Jenny

Anonym sa...

Jag blev idag uppringd av en Jonas från Långa naglar som ville göra en undersökning. När jag inte var intresserad la han på utan att säga någonting mer. Hände det något efter era samtal?

Anonym sa...

Fick precis två samtal på samma sätt som övriga beskrivit. Ringer från hemligt nummer. En man frågar om jag kan vara med på en undersökning han ringer från "Långa Naglar".
Första gången sa jag bara "nej, tack", tog några sekunder sen sa det klick och han la på.
Efter några minuter ringer samma igen!
Då frågar jag vad detta är för något, för jag har aldrig hört talas om "Långa Naglar".
Får inget svar alls utan bara ett klick i örat.
Jag har nyligen bokat tid på en nagelsalong, vilket jag inte gjort på länge.

Någon som vet vad det är för frågor han ställer?
Men jag skulle nog inte våga svara ja eller ha ett samtal med honom som går att klippa ihop till annat...

Unknown sa...

Fick exakt samma samtal idag. Sa självklart nä, sen la han på. Nån som vet nåt?

Anonym sa...

Samma här, jävligt konstigt…