Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 2 januari 2018

Ser ni den stora spegeln på väggen därinne.


Den är blytung, har bara ett par små hål som man måste passa in om man vill ha den på väggen och därför har den stått lutad de senaste åren för den har verkat vara omöjlig att få upp.
Ett stort och starkt ex lyckades en gång, men sedan dess har den stått på något.
INTE FÖRRÄN NU NÄR JAG FIXADE DET  HELT SJÄLV!

Jag mätte, borrade med min nya hammarborr - grym by the way - försökte få upp den, insåg att jag borrat tre millimeter fel. På det igen, gjorde ett nytt hål, ny plugg och skruv i betongväggen, lyfte spegeln, balanserade, svettades ymnigt, fick i ena skruven och till sist den andra.

Så jäkla GÖTT!

Jag älskar numera mitt nya pyttelilla sovrum. Under spegeln satte jag en liten ljusslinga från Ikea, 79 kr tror jag att den kostade. Blir ett bra och mysigt ljus. Jag hade trott att den skulle passat i ett av mina skåp men det gjorde den inte, så nu kom den till användning här istället. Bra va?

Till vänster om sängen står skrivbordet och där ska jag ställa mig alldeles strax och redigera Ett oväntat besök.
Det börjar bli bråttom nu och mina 10 sidor per dag räcker inte långt.
Jag måste i alla fall upp till 15 om jag ska hålla målet 15 januari.

Sedan ska jag skriva två böcker fram till 15 maj.
Lycka till, Åsa!

6 kommentarer:

Simona sa...

Fint!

Åsa Hellberg sa...

Jag skulle kunna drista mig till mästerverk, faktiskt!

Eva-Lotta sa...

Ser jättebra ut!

Annika Estassy sa...

Störtmysigt! Vår spegel står på golvet. :D

Åsa Hellberg sa...

Annika, ring om ni behöver hjälp!

Elisabet Nielsen sa...

Ser mysigt ut. Lycka till med redigerandet!