Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 31 januari 2015

En konsekvens av att man tycker att det är lysande idé att göra research

"om man ändå är i närheten", kan vara att man inte läser på skyltar utan kör in på ställen som man faktiskt inte får vara på, och sedan blir instängd i till exempel en underjordisk tunnel!

Uppenbarligen är jag nu utsläppt, och jag fick se den dörren jag behövde se.
(Dörrar är viktiga, man går ut och in genom dem en hel del i en bok.)
Tack, du som hjälpte mig!


4 kommentarer:

Robert W sa...

Nämen hallå! Har du råkat ut för detta? Vad hände egentligen?

Åsa Hellberg sa...

Det kan jag TYVÄRR inte berätta förrän i efterordet till nästa roman:)

Robert W sa...

Okej, tur att du kom ut iaf och kan skriva den romanen :)

Ebba Range sa...

Tror att min tvåa består av åtta ord:
"Går in genom dörren" - "Går ut genom dörren" som upprepas heeela tiden! Suck. Men å andra sidan lättläst utan överraskningar!