Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 21 januari 2015

Jag vaknade med magont,

och det molar (heter det så) fortfarande. Alltså har jag ätit lite mer idag, jag kom på att tarmarna kanske är trötta på min diet.
Eller så är det äggstockarna.
Inte vet jag, det är ju en enda röra av organ nedanför naveln.

I alla fall.
Idag har jag gjort klart allt med Toscana och sedan legat i soffan. Jag fryser inte längre, vilket är skönt. Men jag missade 2 300 ord i Gloria. Jag får helt enkelt ta igen det i slutet av månade (som är nu, fan.)
Nya tag i morgon,  jag tänker ligga resten av den här dagen.




5 kommentarer:

Robert W sa...

Stackare! Inget kul att ha ont. Du får trösta dig med att det nästan alltid går över.

Anonym sa...

Det gör inte ont nedåt något ben - det kan vara urinsten i så fall. Om så är fallet; drick kamomillte minst tre gånger om dagen i tre dagar.
Krya på dig!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Robert oh Sanna; tack, det gjorde susen med en dag i soffan, det är mkt bättre nu!

Nina sa...

Ha, ha! "det är ju en enda röra av organ nedanför naveln"
Så rätt!

Min man sa så sent som idag: Du behöver nog uppsöka läkare, jag tror du ätit något olämpligt.
Och så pekande han på min mage där vår 8 månaders bebis rörde sig.

Åsa Hellberg sa...

Nina; Underbart:)