Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 23 januari 2015

Min radio och jag.

Jag mixar mellan tv och radio. Musik funkar inte och ljudet får knappt vara hörbart.

Sedan jag fick barn är jag extremt ljudkänslig. I natt fick jag ett smsljudliknande meddelande om att en uppdatering av telefonen hade gjorts, och jag vaknade förstås.

Och nej, jag stänger inte av telefonen på nätterna. Det gör jag bara när Jonathan sover här.

Radion är på,  jag är duschad och parfymerad och nu börjar jag jobba.
Tjoho!

4 kommentarer:

Helena sa...

Förstår ljudkänsligheten. Har inga egna barn, men jobbat med inriktning på barn och ungdomar i 10 år. Oj vad snabbt ljudkänsligheten kom.

Åsa Hellberg sa...

Eller hur?

Anonym sa...

Nu är jag lite sur på dig! Jag har varit hemma idag med sjuk dotter och hade tänkt göra massor med saker här hemma.
Hur det gick? Tja, inte så bra. Jag gjorde misstaget att börja läsa En liten värld imorse och sen kan man säga att resten av dagen gick åt till att ligga i soffan med näsan i boken.
Städa kan jag tydligen göra en annan dag! ��

Tusen tack för ännu en suverän bok! Ser framemot nästa! ��

/ Nettan från Åland

Åsa Hellberg sa...

Haha, Nettan, förlåt! :)

Tusen tack, och krya på dottern!!