Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 5 januari 2015

På riktigt

har jag problem med snåljåpar.
På TLC visas just nu ett program med en person som är så penningjagande att han har hela sitt hus inplastat och utan möbler för att han vill behålla det fräscht om han någon gång ska sälja.
Eh, vi är olika vi människor och det är precis lika sjukt som det låter.
Stackars honom.
Och hans fru som inte kunde leva så och lämnade honom.

Men visst.
Efter att ha städat hela dagen så känns omöblerat och inplastat som en variant.
Nu är jag i alla fall snart klar.
Ikväll kommer Nisse och i morgon är det skrivjobb igen.

Det kommer knappast att gå att bli klar med Gloria till sista januari, men jag kan göra att försök i alla fall.
Jag har 37 kapitel kvar att skriva, och om jag siktar på två om dagen så kanske ...

Jaja, det där med ledig hela februari.
Det kanske inte är är ett dugg mysigt ändå.
Och jag ska ju åka till New York i fem dagar!
Hurra!

2 kommentarer:

Kati sa...

men herregud! :D jag skulle nog inte heller kunna leva så i längden.
Åh New York-resa, det låter spännande. Ser fram emot bilder därifrån då :)

Åsa Hellberg sa...

Det är i slutet av februari, men yes, det kommer bilder!!