Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

26 oktober Fjällbacka Stora hotellet
27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00
28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00

NOVEMBER:
14 november. Bokens afton Ludvika.
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy

JANUARI 2018
29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk


lördag 3 januari 2015

Visst älskar vi lördagar?

Vanligtvis är jag ledig två dagar i veckan, ibland på en helg, men det kan lika gärna vara på vardagar lite beroende på hur Nisse jobbar.
Men det finns inget som heter lediga dagar när det vankas deadline.

Alltså jobbar jag.
Efter att ha somnat om.  Tack och lov.
Jag vaknade av att min mycket åldrige katt klöste min tå, som väl stack ut under täcket.
Då, tjugo över fyra, var han minsann pigg.
Annars ligger han mest bredvid mig och slöar, när han inte äter, kräks eller går på toa.

Det är inte så mycket som har hänt där på fem år.

Men.
Det straffar sig direkt.
Idag kommer jag att klippa hans klor igen.
Det är det värsta han vet.

Moahahahaha

Inga kommentarer: