Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 3 januari 2015

Visst älskar vi lördagar?

Vanligtvis är jag ledig två dagar i veckan, ibland på en helg, men det kan lika gärna vara på vardagar lite beroende på hur Nisse jobbar.
Men det finns inget som heter lediga dagar när det vankas deadline.

Alltså jobbar jag.
Efter att ha somnat om.  Tack och lov.
Jag vaknade av att min mycket åldrige katt klöste min tå, som väl stack ut under täcket.
Då, tjugo över fyra, var han minsann pigg.
Annars ligger han mest bredvid mig och slöar, när han inte äter, kräks eller går på toa.

Det är inte så mycket som har hänt där på fem år.

Men.
Det straffar sig direkt.
Idag kommer jag att klippa hans klor igen.
Det är det värsta han vet.

Moahahahaha

Inga kommentarer: