Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 1 januari 2015

Well,

vi kan i alla fall konstatera att tacken inte blir kortare i mina böcker.
Men jag är på eller av, när det gäller det.
Antingen vara personlig eller så strunta helt i att tacka.
Jag var personlig den här gången också, och nu är jag nog banne mig klar.
I morgon ska jag fila lite på en grej, men sedan lägga det åt sidan till 4:e, då jag ska läsa allt i ett svep.
Det betyder att jag kan jobba ett par dagar med Gloria, och det är tur, för hon ska ju vara klar sista januari, har jag tänkt.

Annars då?
Jo tack, jag har ju påbörjat mitt vårförbättringsprogram idag.
Det kommer att gå bra.
Jag är rätt bra på att genomföra det jag vill om jag har bestämt mig.
När Toscana kommer i början av mars, tänker jag känna mig i finfin form.

Hurra för 2015!


4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Ja, hurra för 2015!

Åsa Hellberg sa...

Hurra, Hanna!

Anonym sa...

Gloria - om den är klar när kommer den?
Det bara flödar ur dig!
Det är jätteroligt!

Sanna

Åsa Hellberg sa...

Gloria kommer först nästa år, i mars kommer Toscana tur och retur.