Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 11 januari 2015

Misse verkar må bättre.

Jag har inte lyckats se om han haltar idag, men han hoppade upp till mig och kelade sent igår kväll efter att ha varit gömd i nio timmar och då blev jag så glad att jag började gråta.
Efter det både åt och drack han som vanligt.

I morse fick jag klia honom bakom örat när han låg på sin kudde, men sedan stack han och gömde sig igen. Vi får väl se hur det är när han kommer fram, jag tror att det mesta är löst nu även om han verkar vara på sin vakt (kanske mot mina fötter?)

Tack för all hjälp och erfarenhet jag fick ta del av, det är lite ensamt att vara djurägare ibland.

Jag jobbar medan snön kommer i pyttesmå flingor utanför mitt fönster vid soffan. På Väderöarna, utanför Fjällbacka, blåste det uppåt 40 meter per sekund i byarna igår.
Tjohej.
Då är det bra om man håller i hatten.
Jag vet inte hur många som är på ön så här års, men värdshuset är åretruntöppet.
Hu.
Det här är en sommarbild (nähä).

4 kommentarer:

Ezter sa...

Här blåser det också jättemycket. Har inte lugnat ner sig något speciellt än heller. Bra Misse mår bättre!

Shamrock sa...

Föredrar nog sommarvädret framför vinterstorm

Anonym sa...

Härligt att höra! Då ska du se att han snart är bra igen!

Åsa Hellberg sa...

Ezter; ja, jag tror att det går åt rätt håll.

Shamrock; verkligen!

Karina; ja, jag hoppas det. Tack!