Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 april 2015

Ikväll får jag finbesök av bloggvänner.

Sådana som har hängt med väldigt länge, nästan sedan jag började blogga känns det som.
Jättekul!

Innan jag går på matlagningen (jodå, jag kan om jag vill) så ska jag fundera på (läs googla) hur jag ska hålla min andedräkt fräsch när jag nu har slutat med tuggummin (eftersom jag tuggade så oavbrutet att jag har fått tuggrynkor på båda sidorna om hakan.)

Har ni några förslag (som inte involverar tandtråd och tandborste.)
Det känns som om munnen är torr, kan det bidra?

11 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Tuggrynkor?!

Ezter sa...

Läkerol? Att suga på...

Åsa Hellberg sa...

Annika; exakt! Du ska få en demonstration nästa gång vi ses:)

Ezter; jag försöker ju låta bli substitut, eftersom det är så lätt att fastna.

Linas drake sa...

Gamla hederliga Vademecum...?

Shamrock sa...

Bloggvänner är kul. Ser fram emot en rapport

Shamrock sa...

fluortabeletter

Hanna sa...

TRevlig blogg!
Hanna

Åsa Hellberg sa...

Shamrock, tack!

Hanna; tack!

Åsa Hellberg sa...

Linas drake; ja, om b12 som jag redan har.

Sus sa...

Tack för igår! Så otroligt trevligt och spännande diskussioner!

Åsa Hellberg sa...

Tack själv, Sus! Äntligen!