Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 14 april 2015

Jag ska tillbaka till frissan idag,

eftersom de inte fixade utväxten. Och nu upptäckte jag att jag har massor med grått hår (!!) vid tinningarna som jag verkligen inte vill ha.
Lägg på stora svarta ögonbryn och sömnbrist på det, så är jag inte att leka med.
Jag ska på en födelsedagsuppvaktning ikväll, men tror inte att jag orkar.
Vi får se om det får fort hos frissan så att jag hinner sova en stund, annars bokar jag av.

Hur mår ni?

3 kommentarer:

Ezter sa...

Trött, sovit riktigt illa, ont i armen, men håret är bra :) Så det är rätt bra här. Hoppas du får rätt på det hos frissan idag!

Robert W sa...

Jag lutar mig tillbaka i soffan och tänker att jag har de grå tinningarnas charm ;)
Men det funkar kanske inte för kvinnor :D

Åsa Hellberg sa...

Tack Ezter.

Robert; inte om det inte passar in med resten av färgerna:) Annars kan grått vara jättefint.