Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 4 juni 2015

Gå och lägg dig,

skulle jag helst vilja säga men det går inte eftersom jag ska skjutsa Jonathan till en grej i Uppsala. Jag ska plocka upp honom tjugo över sju, vilket betyder att jag måste åka hemifrån strax innan sju för att ansluta mig till alla andra som åker mot stan då.
Så jag hivar i mig kaffe och ett par ägg för att bli på alerten (bra uttryck, det där.)

Misse skriker och vill gå ut, han har kommit på att det är fint väder idag.

Det är bra det där med fint väder, för då kanske trasmattorna på balkongen äntligen torkar.
Himlen är i alla fall så blå just nu att det ser ut att bli fint hela dagen.
Vanligtvis brukar jag vara brun från balkongsolning så här års men i år har jag inte ens tagit stolen ur plasten. Vi får väl se om det blir premiär senare idag.

Tja, det var väl det.
Jag återkommer nog om ett tag igen skulle jag tro.

Inga kommentarer: