Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 juni 2015

Jag har gjort två stora misstag idag.

1. Jag somnade en timma mellan fyra och fem.
2. Jag drack en dubbel espresso efter middagen.

Efter en alldeles otroligt trevlig middag med min tyska förläggare Heide och min agent Maria, på Le Rouge i Gamla stan, är jag nu hemma i soffan och försöker känna efter hur trött jag är på en skala, låt oss för enkelhetens skull säga 1-10.
Just nu, halv tolv, skulle jag säga 5.

Det räcker inte på långa vägar för att jag ska somna om en halvtimma (jag gillar tolv som insomningtid), så istället ställer jag in mig på ett par avsnitt av Vänner (comedy central) och därefter ett avsnitt av Sex and the city (tv3). Det senare är för övrigt en utmärkt uppladdning för morgondagens redigeringsomgång av Gloria.
Den är jag så upphetsad över att jag kanske inte kan sova av den anledningen heller.

Jag lägger mig och kollar på teven i sovrummet, ifall kroppen ändå får för sig att ta ett skutt fram till 10. Det kan ju bli så när man är lite ... äldre.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Undrar när du somnade då?

Åsa Hellberg sa...

Halv två:)