Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 16 juni 2015

Tror ni inte att jag ramlade det sista jag gjorde idag,

och vred till min överarm så att det gjorde lika ont som att föda barn.
Nu är det mycket bättre, men betydligt sämre än tidigare.
Jag ska åka hem i morgon, och tack och lov åker jag tåg medan Nisse och hans dotter tar bilen eftersom de ska vidare till Skåne.
Att köra bil hade troligtvis varit ... oskönt.

Hemma ska det regna hela midsommarhelgen och det passar förstås mig alldeles utmärkt. Jag ska vila armen, jobba och kela med Misse.
Det blir ett måttligt tjohej just idag.





3 kommentarer:

Robert W sa...

Stackare. Tur att inget är brutet i alla fall.

Ezter sa...

Men vilken otur :( Hoppas det är något som går över snabbt!

Ebba Range sa...

Aj, aj ... Vad sa naprapaten när du var där?