Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

12 september, Eskilstuna stadsbibliotek
19 september Books & Dreams, Stockholm
21 september, Biblioteket Farsta
28 september, Books & Dreams, Göteborg
28 september, Bokmässa, Göteborg
29 september, Bokmässa, Göteborg
30 september, Bokmässa, Göteborg

OKTOBER:

3 oktober, Vimmerby
4 oktober, Västervik
5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle
10 oktober, Höganäs.
11 oktober, Båstad.
12 oktober, Ystad
21 oktober, Sala stadsbibliotek
25-29 oktober, Västkusten. Återkommer med bekräftade planer i Lysekil, Tanumshede, Strömstad och Uddevalla.

NOVEMBER:
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy




onsdag 1 juni 2016

Jag åt frukost på balkongen i morse.

Jag ska försöka göra det till en vana, i alla fall sådana här morgnar. Ute är ju bra att vara. Av någon anledning kliar ögonen lite dock, så någon av blomstren kanske irriterar.
Men vad är väl lite kli i ögat när man kan titta på sina gamla palmer (som åker ut och in beroende på årstid) och se att de gillar sin hörna även i år.
(Nej, de är inte vackra. Mitt kriterie för att få vara med är att de ska leva, det är allt.)





Nu börjar jag redigera den engelska översättningen igen.
Tjohej.


4 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Frukost på balkongen låter härligt!
Hoppas det blir bättre med ögonen.

Ezter sa...

Kli i ögonen har jag också, det är tröttsamt, men man kan ju skölja med vatten, med lite tur lättar det :)

Cecilia Johansson sa...

Jag äter helst inte ute. Finns ingen gång på sommaren som jag kan sitta ute i lugn och ro utan att getingar ska komma och störa. Är stickrädd. Blir alltid stressad av att de kommer.

Åsa Hellberg sa...

Elisabet; ja, idag var det bra igen av någon anledning.

Ezter; ja, kanske det. Ska prova nästa gång.

Cecilia; Ah, okej. Jag är inte rädd för dem men vill förstås inte ha dem inne eller alltför nära.