Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 17 juni 2016

Åh, vad det är underbart att vara igång!

Allt blir bättre av redigering, kom ihåg det ni som suckar över att behöva ändra något.
Och helt ärligt så är det ibland det ibland bara en liten, liten förändring som behövs.
Man styrker en övertydlighet.
Lägger till en reflektion.
Ger någon en tanke.
Låter någon annan få göra något istället för att tänka.

Målet är femton sidor om dagen i första omgången. Fokus på storyn. Logiken. Tider. Vem och var.
I den andra är det mer finlireri.

Hurra.
Jag älskar att jobba!

3 kommentarer:

Helena sa...

Jodå, visst märks det... Jag jobbar just med att skriva om ett manus för första gången och märker verkligen hur mycket mer jag stannar upp nu, istället för att bara stressa förbi för att hinna få ned historien.

Simona sa...

Hurra!

Åsa Hellberg sa...

Helena; lycka till!

Simona; hurra!