Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 21 oktober 2017

Åh, vad glad jag blev när min gamla flygkompis dök upp i Sala.





När jag berättade för henne att vissa numera er mig som rätt ... präktig, så förstod hon inte riktigt vem vi pratade om.
Hennes exman förbjöd henne att umgås med mig once upon a time.
Hahahaha.





På bibblan serverades Toscakakor och kaffe, i föreläsningssalen som var badhus fram till 20-talet.
Jättefint!




Föreläsningssalen var mer än halvfull, så bortåt 40-45 personer kanske?
ALLA hade läst bäcker av mig, det är nog första gången.
Så himla roligt och stämningen var god bland kvinnorna och den ende mannen.


Jag har slitit ut mina svarta converse och har köpt ett par nya dojjor om funkar när det inte är snö och is ute. Idag fick de invigas under föreläsningen eftersom höga klackar passar bättre på kvällen än 11 en förmiddag (kändes det som idag.)




På hemvägen dök en älg upp på vägen framför mig, och jag ställde mig på bromsen, men den fortsatte över vägen så jag missade den med ungefär 20 meter kanske. 
Ibland har man turen på sin sida.

Härlig dag. 
Ikväll ska jag bara se på tv och vila, i morgon ska jag redigera igen.
På onsdag drar Fårdan och jag, en byrå och ett bord, till västkusten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilda djur har ju tyvärr inget trafikvett, så nog behöver man vaksamhet, bra bromsar och tur! Skönt att det gick bra för er båda! Önskar dig en bra vecka! Kram Monica/Rakel5810

Åsa Hellberg sa...

Tack!!